Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

Ντόνατς παραλίας ή Λουκουμάδες






΄Ιδια και καλύτερα απ' αυτά που πουλάνε στους φούρνους και στις παραλίες και είναι και σπιτικά !!!!


   ΥΛΙΚΑ 

  • 1 φακελάκι μαγιά
  • 1/2 κούπα χλιαρό νερό
  • 3/4 της κούπας χλιαρό γάλα
  • 1/4 της κούπας ζάχαρη
  • 1 κουταλάκι αλάτι
  • 1 αυγό
  • 1/4 της κούπας βούτυρο λιωμένο
  • 4 κούπες αλεύρι












Οδηγίες

  1. Διαλύουμαι την μαγιά στο χλιαρό νερό και ανακατεύουμαι όλα τα υλικά μέχρι να γίνει μια ζύμη μαλακιά και ελαστική που να μην κολλάει. Την σκεπάζουμαι και την αφήνουμαι να διπλασιαστεί σε όγκο.
  2. Την ξαναζυμώνουμαι μερικά λεπτά και την ανοίγουμαι σε αλευρομένη επιφάνεια σε φύλλο πάχους 8 χιλιοστών και κόβουμαι με ένα ποτήρι δίσκου 6 εκατοστών κύκλους.
  3. Με ένα βιδωτό καπάκι μπουκαλιού (νερού) αφαιρούμαι μικρούς δίσκους απο το κέντρο του κύκλου για να γίνουν σαν δαχτυλίδια.
  4. Αραδιάζουμε τα δαχτυλίδια σε αλευρωμένη πετσέτα τα σκεπάζουμε και τα αφήνουμε να διπλασιαστούν σε όγκο.
  5. Τα τηγανίζουμαι σε καυτό λάδι ροδίζοντάς τα ελαφριά και απο τις δύο πλευρές.Μετά όμως χαμηλώνουμε πολύ χαμηλά την θερμοκρασία, για να ψηθούν μέσα και να μην καούν απ' έξω.  Τα βάζουμε σε απορροφητικό χαρτί να φύγει το πολύ λάδι.
  6. Όσο είναι ζεστά τα βουτάμε σε γλάσο σοκολάτας ή ζάχαρης άχνης ή σε ζάχαρη.

Λίγα μυστικά ακόμα

Το μυστικό με το καπάκι του μπουκαλιού είναι πολύ ωραίο γιατί γίνονται ομοιόμορφα και είναι πανεύκολο! Για να τα σερβίρω ζεσταίνω σε μπέν μαρί κουβερτούρα με 1 κουταλιά άχνη και λίγο γάλα (ανάλογα πόσο ρευστό το θέλω) και τα βουτάω μεσα ή φτάχνω γλάσο με άχνη και λίγο νερό και ρίχνω λίγο ξίσμα λεμονιού. Είναι πραγματικά υπέροχο! Κάποια τα κάνω και σκέτη ζάχαρη! Όμως αυτά με την σοκολάτα την άλλη μέρα παραμένουν πιο μαλακά και αφράτα απ' ότι με το γλάσο ή τη ζάχαρη!



10 σχόλια:

  1. Μπράβο Βάνα μου, είναι υπέροχοι και τα κολπάκια σου με το καπάκι κάνουν θαύματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Πόσα βγαίνουν ακριβώς δεν μπορώ να σου πω. Στο περίπου . Γύρω στα 30 κομμάτια αν τα φτιάξεις σε φυσιολογικό μέγεθος λουκουμά. Είναι ανάλογα τι μέγεθος θα τα κάνεις.

      Διαγραφή
  3. Μου βγηκαν 25 κομματια !!! Εξαιρετικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε φίλε μου, μου ζητάς να σου πω την γνώμη μου, για μια συνταγή η οποία δεν είναι δική μου, και δεν την έχω δοκιμάσει.
      Όμως θα σου πω για την δική μου. Αν αφαιρέσεις στο μισό από την αναλογία που δίνω στη συνταγή μου την ζάχαρη, άνετα μπορείς να προσθέσεις τυρί και να τα κάνεις αλμυρά. Καλές γιορτές!!!

      Διαγραφή
  5. Κύρια Βάνα έχω 2 χρόνια που κάνω τη συνταγή σας ,με έχει βγάλει ασπροπρόσωπη όπου και να τα έχω πάει ,τρελαίνονται για τους λουκουμάδες
    Εχει γίνει η σπεσιαλιτέ μου. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη συνταγή

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...